Újévi fogadalmak a tudatosság jegyében

2019. január 09. 18:35 - Szigeti Andi

Idén az eddigiektől teljesen eltérő újévi fogadalmakat tettem. Vagyis továbbra is, mint minden évben megfogadtam, hogy szakítok időt olvasásra, valódi könyvek olvasásra és nem postokéra és bejegyzésekére. Na meg persze szeretném leadni azt a xyz kilót is, amit sikerült felszednem a tavalyi évben. De a sok tipikus fogadalom mellett szeretném, ha idén valóban beállna némi változás az életembe, illetve a családom életébe. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy amióta gyerekeim vannak mennyit aggódok a jövőnk de legfőképpen az ő jövőjük miatt, ezen a kicsiny és oly sérülékeny bolygón, amit annyira igyekszünk tönkre tenni. (Bár másba fektetnénk ennyi energiát, mi emberek.) Szóval éppen ezért úgy döntöttem, én idén arra fordítom inkább az energiámat, hogy olyan dolgokat fogadok meg és próbálok betartani, ami egy élhetőbb jövőhöz vezet.

gabrielle-cole-761750-unsplash.jpg

Photo by gabrielle cole on Unsplash

Lehet, hogy némelyik banális, kis dolognak tűnik, de sok kicsi sokra megy és a változást valahol el kell kezdeni. Valahol, bárhol!  

Gyűjtsük szelektíven!

Beszereztem itthonra egy szelektív kukát. Bár elég nagy helyet foglal és később a zsákok tárolása is elég macerás, mivel egyelőre csak ritkán viszik el nálunk a szelektív hulladékot, mégis megéri. Döbbenet volt látni, mikor elkezdtem a papírt és a műanyagot külön gyűjteni, hogy a normális kukánk szinte üres maradt. Már a gyerekeknek is tanítgatom, mit, hova kell dobni és ők szerencsére nagyon élvezik ezt a „játékot”. Tavasszal pedig egy komposztáló gödröt is szeretnék csinálni. (Bevallom, nem gondoltam korábban, hogy valaha is leírom ezt a szót!:) )

Kevesebb húst!

Megfogadtam, hogy heti egy húsmentes napot tartok. Tavaly megcsapott a veganizmus szele. Rájöttem, hogy a vegán kaják iszonyatosan finomak és vegánnak lenni nem csupa lemondásból áll. Magyarvári Szilvi, a Béke a tányéron blog szerzője, aki egyben dietetikus is, elültette a bogarat a fülembe. Ha minden ember csak heti egy húsmentes napot vagy ne adj’isten vegán napot tartana, már az is mennyire fontos és nagy lépés lenne. Hát úgy döntöttem rajtam ne múljék a változás. Sőt, idén egy több napos vegán kihívást is tervezek.

Legyünk jelen!

Minden nap lesznek telefon illetve közösségi oldal mentes óráim. Az ünnepek alatt napokra is le tudtam tenni a telefonom. Szóval képesnek kell lennem minden nap letenni, legalább pár órára. Úgy gondolom fontos, hogy mit látnak a gyerekek és nem szeretném, ha azt tanulnák el tőlem, hogy állandóan megosszák a figyelmüket egy képernyő és a körülöttük lévő világ között. Így ovi után vagyis délután, mikortól már ők is itthon vannak, nincs telefonozás! Elvégre, ha nekik nincs tablet, anyának sincs okostelefon nyomkodás. Ez így fair!

Ne essünk túlzásokba!

Ne vegyünk meg mindent, ami megtetszik, még akkor sem ha megtehetnénk. Arra jöttem rá, hogy rengeteg felesleges cuccal van tele a házunk. Legyen az ruha, használati tárgy, játék vagy bármi más. Ezekből előbb-utóbb úgyis csak szemét lesz. Én már tavaly elkezdtem a szanálást és nem szándékozom felesleges dolgokat venni a jövőben. Már ha bevásárolni megyek, akkor is figyelem az ételek lejárati dátumát, hogy tuti elfogyjon amit megveszek és ne a kukába végezze.

Elég a műanyagból!brian-yurasits-1211003-unsplash.jpg

Nincs több műanyagszatyor vásárláskor, még a gyümölcs-zöldség pultnál se! Nincs több műanyag pohár, tányér, szívószál a nyári kerti partikon és szülinapi bulikon. Igen, melósabb mosogatni de kénytelen leszek.

Kapcsoljuk le!

Nem tudom miért, de nálunk gyerekkoromban állandóan díszkivilágítás volt a házban. Mindig, minden lámpa égett. Igaz, akkor a környezettudatosság és a globális felmelegedés nem volt napi téma, sőt szerintem egyáltalán nem volt téma. Ma viszont az, éppen ezért erre is sokkal jobban szeretnék odafigyelni és a gyerekekbe is belenevelni, hogyha kijönnek valamelyik szobából kapcsolják le a villanyt.

Zárjuk el!

Imádok a zuhany alatt állni…sokáig, nagyon sokáig. Ez a napi meditációs én-időm. Vagyis ez volt, mert a kádban töltött időt ezek után az ágyban, egy jó könyvvel fogom tölteni. És fogmosásnál sem attól lesz habosabb a fogkrém, hogy közben folyatjuk a vizet. :)

Úgy gondolom egyik sem teljesíthetetlen, így igyekezni fogok valóban betartani a saját fogadalmaim. Ha van kedved és erőd még pár újévi fogadalomhoz, szemezgess te is a fentiekből és tegyünk együtt magunkért és a változásért!

Kitartást Mindenkinek!

 

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz a Facebook oldalamhoz, kövess az Instagramon valamint kövesd a blogom, ahol további hasznos anya- és bababarát tippeket és tanácsokat olvashatsz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babeezonboard.blog.hu/api/trackback/id/tr4314551944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása