SzabadAnya, avagy így maradj önmagad

2017. augusztus 18. 20:55 - Szigeti Andi

Ma megkérdezte a barátnőm, hogy idén volt-e olyan fesztivál, ahol nem voltunk a párommal. Mire azt válaszoltam, hááát nem sok:).

20170818_190652.jpg

Mikor anya lettem biztos voltam benne, hogy mostantól minden más lesz és soha többé nem lesz olyan az életem, mint azelőtt. Ma már tudom, hogy ez nem igaz. Csak rajtunk múlik, hogy milyen életet élünk. Tény, hogy az első fél, egy, vagy akár másfél évben háttérbe szorulunk de ahogy az életben semmi sem tart örökké, úgy ez az időszak sem.

Én ugyanaz a lány vagyok, aki voltam és szeretnék is maradni amíg csak élek. Az anyasággal változunk de nem megváltozunk. Azzal, hogy anya lettem az élet egy teljesen új, számomra addig ismeretlen területét ismertem meg, annak minden örömével és bánatával, és megtanultam helytállni benne. Viszont minden nap helytállni csak úgy lehet, ha az ember boldog és kiegyensúlyozott. Ehhez pedig, nekem szükségem van a nyári kerti partikra, a fesztiválokra, a barátaimra, a csajos koktélozásokra, a balatoni romantikus vacsorákra és ami a legfontosabb, hogy emiatt nem fogom rosszul érezni magam és legfőképpen nem fogom magam rossz anyának gondolni. Mert igenis szabad magunkat jól érezni, ne adj' isten a gyerekeink nélkül. Sőt nem hogy szabad, kell is. Ki kell tudnunk kapcsolni, a saját és a gyerekeink érdekében.

Így lettem két 3 év alatti gyerekkel, igazi fesztivál-mami!

1. Emlékezz!

Ne hagyd, hogy felemésszenek a hétköznapok. Emlékezz arra, aki a gyerekek és az anyaság előtt voltál. Mit szerettél csinálni, mi tett boldoggá, hogyan tudtál kikapcsolni és tedd meg ezeket

2. Kérj segítséget!
Férj, nagymama, testvér, rokon, barátnő, bébiszitter, a legjobb ha több opciód is van, akire rábízhatod a gyereked. Tudom, ez manapság nagyon nehéz, éppen ezért fontos, hogy legyenek a gyerekeid életében olyanok, akikkel gyakran találkozik és szereti őket. Tudatosan építsd ki és tartsd fenn ezeket a kapcsolatokat.

3. Ne legyen lelkiismeret-furdalásod!
Ne érezd magad rosszul, azért mert szeretnél egy kicsit elszakadni a gyerekeidtől. Fel kell töltődnöd és ha ehhez neked egy ereszd el a hajam bulira van szükséged hát tedd azt. Feltöltődsz, újjászületsz és utána újult erővel vetheted bele magad a hétköznapok teendőibe.

4. Kapcsolj ki!
Ha már elmentél szórakozni, pihenni ne csak testben legyél ott, hanem lélekben is. Kapcsold ki az anya üzemmódot magadon. Valószínűleg olyan emberrel hagytad ott a gyereked, akinek az anyai képességeiben megbízol, másképpen nem hagytad volna ott őket. Hát akkor ne aggódj és arra a pár órára, napra csak magaddal törődj. Ha kellesz, úgyis elérnek, de azért ne nézegesd három percenként a telefonod:).

5. Légy önmagad!

Ez az igazi én-idő. Tedd azt, amihez csak kedved van, úgy ahogy szeretnéd, akkor amikor csak szeretnéd. Nem kell etetned, fürdetned, altatnod, ez a te napod. Minden perc teljen úgy, ahogyan szeretnéd.

6. Vállald be!
Gyerekkel is lehet fesztiválozni, de tényleg. Mi idén a siroki motoros fesztiválra vittük el a gyerekeket. Mondjuk leginkább a kisfiam miatt mentünk és milyen jól tettük, mert imádta és mi is nagyon jól éreztük magunkat. Igaz, az esti nagykoncert idején mi már a szálláson fürdettünk de amíg bírták ott voltunk. A gyerekek sokszor sokkal többre képesek, mint azt mi gondoljuk!

7. Csinálj belőle rendszert!gyerekek.jpg
A gyerekek ahhoz szoknak hozzá, amihez mi hozzá szoktatjuk őket. Ha mi természetesen kezeljük ezeket a szabadnapokat, ők is annak fogják. Sőt, nekik minden apával, nagymamával vagy barátokkal töltött este egy plusz kaland.

Tudom vannak, akik azt gondolják, minek szül az, aki bulizni akar. Én viszont azt mondom, hogy mindenki döntse el maga, hogyan éli az életét. Mert igenis lehetsz, nő, anya, feleség, barátnő, lélekben huszonéves vagy ami csak akarsz lenni, egyszerre. Nekem legalábbis bevált ez a módszer, a két bizonyítékom pedig éppen óriás vigyorral az arcán motorozik körülöttem és nekem nem kell ennél több.

Pásztor Anna, neked pedig EZÉRT köszönöm, hogy vagy nekünk, fesztivál-mamiknak!

 

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz a Facebook oldalamhoz valamint kövesd a blogom, ahol további hasznos bababarát tippeket és tanácsokat olvashatsz!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://babeezonboard.blog.hu/api/trackback/id/tr8312761526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick a banya 2017.11.17. 06:19:23

Ezt a baromságot. Semmi nem lesz ugyanolyan. A gyerektelen életemben a gyerektelenséget szerettem a legjobban. Szép volt, jó volt, soha többet nem lesz...
süti beállítások módosítása