Strand kisokos gyerekeseknek

2017. július 31. 18:34 - Szigeti Andi

A héten a hőmérő higanyszála a 40 fokot verdesi, ezt a hőmérsékletet pedig csak a klímás szobában vagy a vízparton lehet elviselni. Ha ez utóbbit választjuk és tesszük mindezt a kisgyerekeinkkel, jó ha minél alaposabban felkészülünk, hogy valóban a család minden tagja jól szórakozzon és ne adj isten még mi is „pihenjünk” egy kicsit. Na jó, lehet a pihenés azért kicsit túlzó kifejezés ez esetben, de kisgyerekes szülőként kockáztassuk meg, hogy legalább mi is kikapcsolódunk a strandon. A titok a felkészülésben rejlik.

A harmadik gyerekes nyaramat taposom és szerintem nincsen olyan dolog, amit legalább egyszer ne felejtettem volna el, bántam meg vagy hiányoltam. Éppen ezért most összegyűjtöttem azokat a dolgokat, amelyek nem csak élvezhetővé teszik a strandon töltött pillanatokat, hanem meg is könnyítik azokat.

1. Ha teheted pakolj be már este!

Ez azért praktikus, mert így nem négy idegösszeomlás és két lábon kihordott infarktus után közvetlenül kell elindulnod a családi strandolásra. Az indulást követő perceket pedig nem azzal fogod tölteni, hogy próbálsz megnyugodni, jobb esetben az anyósülésen.

2. Válassz bababarát strandot!

Nagy könnyebbség ha van olyan partszakasz, ami fokozatosan mélyül. Én legjobban a homokos partot szeretem, mert akkor nem csak fürdeni de játszani is tudnak a vízben. A gyerekmedencéknél figyeljünk a víz mélységére, ez főleg az egészen piciknél fontos, ugyanis ha ülve is tud játszani a vízben, az nagyban megkönnyíti a helyzetünket. Esetleg a neten utánanézhetünk, hogy van-e a strandon olyan, büfé, bár vagy étterem, aminek van játszósarka. Van-e a strand területén játszótér vagy egyéb gyerekprogram. (ugrálóvár, kisvonat, csúszda stb.)

3. Mindig legyen árnyék

Emlékszem gyerekkoromban mindenki vitte magával a napernyőjét a strandra, de szép is volt:) Ma viszont számtalan strandsátor közül választhatunk. Mi idén olyan sátrat vittünk magunkkal a nyaralásra, amit teljesen be lehet sötétíteni és szellőzik is, így tudtuk a strandon altatni a gyerekeket. A sátori kényelem érdekében vihetünk magunkkal polifoamot, vagy strandplédet.

4. Napvédelemd4e3e44cdaee1667f34196074fde38bc.jpg

Ilyenkor mindenki a naptejre gondol, de ugyanolyan fontos az UV-szűrős napszemüveg, feltéve ha a gyerek megtűri magán és a napsapka, amiből már szintén van UV-szűrős változat. Ez a piciknél jó ha megkötős mert azt nem tudja levenni magáról, tapasztalat:).

5. Fürdőruha

Minimum kettő fürdőbugyi per gyerek ajánlott. A kicsiknél nekem legjobban az úszópelenka-fürdőbugyi kombó vált be.

6. Törölköző

Mindenkinek egy! Ez banálisan hangzik de én megpróbáltam kevesebbel és már tudom, hogy nem jó ötlet. Ne a strandtörölközővel akarjunk helyet spórolni.

7. Enni és innivalódoboz.jpg

Víz mindig legyen nálunk. Lehetőleg olyan üvegben vagy pohárkában, amiből szeret és tud is inni a gyerek, akár a kocsiban is. Mi leginkább csak nasit viszünk magunkkal a strandra, ami szuper arra a kb. negyed órára, ami az „anya éhes vagyok” és a „tessék, itt van apa a hot-doggal” mondatok között eltelik. A nasik ötletes tárolására, rengeteg tippet találunk az interneten.

8. Játékok

Úszógumi, felfújhatós csónak (kis medencének is jó), úszólap, labda, vízipisztoly ha csak a vízre gondolunk. Ha homokos a part természetesen jól jön egy homokozó készlet, ha nem az akkor jön a jó öreg játékos táska a kedvenc otthoni játékokkal megtömve.

9. Pelenkázó táska

A sok egyéb mellett nehogy a legalapvetőbbet hagyjuk otthon. Ami ilyenkor fontos, hogyha máskor nem is, de a strandon mindig legyen nálunk alátét, ugyanis a strandok pelenkázói...hát jobb ha van mire fektetni a gyereket.

10. Csak lazán!

De tényleg, nyár van, még gyerekek és a strandon vagyunk. Élvezzük! Épp a minap futottam bele egy családba, ahol szegény anyuka két percenként fegyelmezte a gyerekeit, a gyerekmedence partjánál. (Azért hangsúlyozom ki, hogy a gyerekmedencénél, mert ott leginkább gyerekesek fekszenek, akiknek alapból más a tolerancia szintjük, mint azoknak, akiknek nincsen gyerekük). Ne kiabálj, teszem hozzá nem kiabált a kisfiú, de ha kiabált is volna még egyszer hangsúlyozom ez a gyerekmedence! Ne így igyál, ne szaladj vizes papucsban, ne nyúlj hozzá, az más játéka és a többi. A kezdő szülők figyelmét felhívnám arra, hogy a más játéka fogalom szerintem sem strandon, sem játszótéren nem értelmezhető, legalábbis én ezt tapasztaltam az elmúlt majdnem három évben. Helyette a csere-bere és a máséval mindig jobb játszani elvek működnek, persze oda-vissza alapon:).

11. Strandkocsi05a453ba150d03ecfb60ac6465aa021f.jpg

Mert ezt nem csak végigolvasni és megjegyezni sok, de cipelni is. Így mióta gyerekeim vannak és nem strandra járok, hanem költözök, az egyik kedvenc strandcikkem a strandkocsi lett. Minden, de tényleg minden belefér, még a gyerekek is és ez nem vicc. A legjobb pedig, hogy így végül is csak egy dolgot kell vinnünk a strandon:).

+1 Kérj egy koktélt!

Mert megérdemled:)!

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz a Facebook oldalamhoz valamint kövesd a blogom, ahol további hasznos bababarát utazási tippeket és tanácsokat olvashatsz!

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.