Egy hely, ahová visszavágysz

2018. június 08. 19:30 - Szigeti Andi

Nomád Hotel és Glamping, Noszvaj

Pont egy hete indultunk el legutóbbi mini vakációnkra, de ha arról lenne szó már most azonnal visszamennék. Lassan már nem tudom megszámolni egy kezemen hányszor voltam a Nomád Hotelben, mindenféle variációban. Legyen szó családi vakációról, csajos vagy éppen romantikus hétvégéről, Noszvaj eddig mindig tökéletes választásnak bizonyult. Most összekötöttük a kellemest a még kellemesebbel és a családi kirándulást a SVÉT Piknik idejére időzítettük. img_20180603_1138096.jpg

A Piknik vasárnap volt ezért úgy döntöttünk kicsit elcsúsztatjuk a hétvégét és szombaton indulunk. Nálunk bevált, hogy a hosszabb autós utakat alvásidőben tesszük meg. A Tatabánya-Noszvaj táv pedig tökéletes egy jó kis délutáni alvásra.

A kb. két és fél órás utat most is végigaludták a gyerekek, az erőre pedig szükségük is volt, mert nem egyből a szállásra mentünk hanem megálltunk a demjéni barlangfürdőben, egy hatalmas családi pancsolásra. Nem tudom, hogy a csúszdákat ki élvezte jobban, mi vagy  a gyerekek de a lényeg, hogy csak ajánlani tudom mindenkinek a fürdőt. Igaz, nem maradtunk sokáig de ez a pár óra is elég volt ahhoz, hogy a gyerekek fegyelmezetten, egy hang nélkül végigüljék, vagy inkább kókadozzák :) az első szálláson töltött vacsoránkat. A Nomádról tudni kell, hogy van egy brutális öt fogásos trakta vacsorájuk, amit most kihagytunk figyelembe véve gyermekeink türelmét és fáradtsági szintjét de a sima három fogással is bőven jól laktunk, az ízeket pedig had ne részletezzem. Legyen elég annyi, hogy biztos, ami tuti alapon a gyerekeknek házi paradicsomos pennét kértünk, de mikor meglátták, anya és apa tányérját azonnal ölbe kéredszkedtek és ették, a vadpörit sztrapacskával és na meg a tarját.

Most először foglaltunk faházat a Nomádban de az biztos, hogy nem utoljára, nagy, szinte új és annyira hangulatos, hogy azóta is emlegetik a gyerekek. Igaz a főépülettől pár perces sétára van, de ez ebben a csodaszép környezetben nem jelentett gondot.img_20180602_1859234.jpg

Vasárnap, már alig vártuk azt az igazi Nomádos reggelit. Aki már járt itt az tudja, mire gondolok, aki pedig nem annak itt egy apró kis részlet az itteni, átlagos reggeli kínálatból. Szerintem ha lenne olyan, hogy bundáskenyér mérgezés, minket tuti még most is ápolnának.img_20180604_0825213.jpg

A kávét a kertben, a medence parton ittuk meg, közben a gyerekek fagyiztak, játszottak. Milyen egy idilli reggel ha nem ilyen. Persze a többiek már sürögtek-forogtak, mindenki készülődött a piknikre, ami hivatalosan 11-től nyitotta meg kapuit. Igen, természetesen Pókember ide is jött velünk:).

És kezdődött a Piknik. A Nomádnak hatalmas a kertje, így tökéletes helyszíne ennek a rendezvénynek. Faláda asztalok, plédek, matracok, babazsákok biztosították a kevésbbé rutinos, saját felszereléssel még nem rendelkező piknikezők kényelmét. Az árnyas fák pedig hol a naptól, hol az esőtől védtek. Mert igen, sajnos idén nem volt kegyes az időjárás a Piknikhez és egy kisebb monszun zúdult ránk a délután folyamán.

Idén nem csak a helyszín volt gyerekbarát, hanem a programok is. Kis kézműves sarkot és buborékfújó állomást is berendeztek a gyerekeknek.

Mi pedig mindeközben az ország legjobb éttermeinek kínálatából falatozhattunk egész nap. Az én kedvencem PalKonyhások pezsgő és toast kombója volt, de a Nomádos  zöldborsó főzeléket és a Babkás steaket is emlegetem majd még egy darabig. Sajnos a várva várt Macokos túrógombócról most lemaradtunk, pedig Palkonya óta arra vártunk, mert az minden túlzás nélkül maga a csoda. Szóval igen, isteni ételeket kóstolhattunk ezúttal is. Minden gasztro-őrültnek, aki még nem ismeri a Stílusos Vidéki Éttermiség rendezvényeit, ajánlom figyelmébe az alábbi linket.

Aki pedig azt gondolja, hogy a fine dining nem összeegyeztethető a gyerekekkel, téved. Ezek a szabadtéri rendezvények tökéletes lehetőséget biztosítanak arra, hogy gyerekkel is élvezhessük a magyar gasztronómia remekeit. És mielőtt bárki azt gondolná, hogy na jó de a gyerekek tuti nem eszik meg ezeket a dizájnos falatokat érdemes megnézni a fotókat, ahogy az ovismenzához szokott gyerkőcök lapátolják befelé az ebédjüket.:)

Hétfő délelőtt megint fájó szívvel hagytuk el Noszvajt és már azon gondolkoztunk mikor térünk vissza a Nomádba. Mert Noszvaj igaz kicsit eldugott helyen van de megéri az utazást és szinte végig autópálya vezet el a kis faluig, ahol egész évben az évszakokhoz igazodva szerveznek természet- és családbarát programokat, hegyen és völgyön át, a kastélyban, a réteken, a tavaknál, a Barlanglakásokban, a borospincéknél, a patak mentén, a Gazdaházban de Eger megannyi látnivalójával is csak 10 kilométerre van tőle.

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz a Facebook oldalamhoz, kövess az Instagramon valamint kövesd a blogom, ahol további hasznos anya- és bababarát tippeket és tanácsokat olvashatsz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.