Mobil baba gyógyszertár- életmentő csomag nyaralásra

2017. május 31. 21:15 - Szigeti Andi

Amíg nem voltak gyerekeink kb. 5 perc alatt tudtam összepakolni bármilyen jellegű utazásra. Most annyi időbe telik bepakolni a bőröndjeinket, mint maga az utazás. Hiába utazik az ember nyáron, ha gyerekkel megy úgyis fel kell készülnie az összes évszakra. Mert mi lesz ha esik vagy fúj, na meg persze este hűvösebb van, mint nappal szóval a végén úgyis visszük az egész ruhásszekrényt. És akkor még nem beszéltünk a pelenkáról, bébiételekről, strandcuccokról és még sorolhatnám. Mire mindent bepakolunk jóformán üres lesz a ház.

És még így is csak egy átlagos hétköznapra készültünk fel. Na de mi van akkor ha beüt a ménkü és lebetegszik a gyerek, vagy megcsípi valami, vagy kijön rajta valamilyen allergia? Na ez az, amire gyermektelen, felelőtlen, fiatal felnőtt koromban sosem gondoltam. Eszembe sem jutott, hogy bármi baj történhet egy nyaraláson, mi bajom is lehetne hiszen nyaralunk.

Persze, ahogy oly sok minden ez is megváltozott az elmúlt pár éveben és ma már nem lépem át az országhatárt a kis mobil (baba)gyógyszertáram nélkül. Aminek a tartalma szigorúan ellenőrzött és jóváhagyott a gyerekorvosunk és védőnőnk által. Na de nézzük, mi is van a mini hűtőtáskánkban. Igen, hűtőtáska, ugyanis fontos hogy figyeljünk a gyógyszerek tárolási hőmérsékletére az utazás során is. Így a legjobb, ha egy kicsi hűtőtáskába visszük őket. Nekem a képen látható kompakt tatyó vált be. Kicsi, praktikus, divatos és multifunkciós is:) Miután a szálláson kipakoltuk a tartalmát a hűtőszekrénybe, máris lehet belepakolni a másnapi strandkaját a gyereknek.

1. Allergiára; kalcium helyett mindig legyen a csomagban egy Fenistil belsőleges oldatos csepp, ez jó allergiás bőrkiütésre, viszketésre, szénanáthára valamint ételallergia kezelésére is. Biztos, ami biztos gél formában is célszerű egyet magunkkal vinni.

A mi orvosunk fulladásos allergiás reakcióra, mindig ír nekünk egy prednizolon tartalmú kúpot, ha nagyon nagy lenne a baj. Persze ettől függetlenül, ilyen esetben azonnal irány a kórház.

2. Hányás vagy a hasmenés esetére jó ha van nálunk egy Deadalonetta végbélkúp és valamilyen probiotikum.

3. Orcsepp, szemcsepp sem árt. Nekünk a doktornőnk által felírt gyógyszertári orrcsepp vált be, de bármilyen vény nélkül kapható gyerekbarát orrspray is tökéletes. A tökéletesen szelelő orr érdekében, az orrszívó-porszívót se felejtsük otthon. A szemcsepp vényköteles, így azt fel kell íratnunk a gyerekorvossal. Csak egy jó tanács, az egész piciknél könnyebben alkalmazható a kenőcs, a csepp helyet. Árpára vagy kötőhártyagyulladásra ezek megoldás jelenthetnek.

4. Kisebb balesetek bármikor történhetnek, így jó ha van nálunk kötszer. Gyerekek esetében praktikusak a öntapadós, elasztikus kötözők, a sima ragtapaszok, kötszerek helyett. Persze mielőtt bekötöznénk a sebet nem árt lefertőtleníteni azokat, erre tökéletes és szerintem minden gyerekes háztartásban van is kéznél, egy kis Betadine. Durvább esetekre esetleg felírathatunk Oxycort sprayt.

5. Láz- és fájdalomcsillapítót sem kell valószínűleg külön az útra beszereznünk, mivel ez is alapfelszerelése egy kisgyerekes háztartásnak, ahogy a baba lázmérő is. Ami fontos, hogy mindig figyeljünk rá, hogy milyen hatóanyagot tartalmaz az adott lázcsillapító. Hat órán belül ugyanolyan hatóanyag tartalmú gyógyszert nem szabad beadni! Mi éppen ezért a Panadolt (paracetamol) és a Nurofent (ibuprofen) szoktuk váltogatni. A lényeg, hogy több fajta (és ezalatt a hatóanyag fajta értendő) lázcsillapító legyen nálunk.

6. Kullancs- és szúnyogriasztó, ami hosszú hatóidejű, hogy ne kelljen a gyereket fél óránként újra kenni. Kicsiknél praktikus a stift csak figyeljünk rá, hogy nehogy olyan helyre is kerüljön, ahonnan könnyen lenyalhatja.

7. Igaz nem gyógyszer de kötelező bepakolni a gyerek biztonsága érdekében a különféle napvédőket. Ezalatt nem csak a megfelelő naptejre, hanem UV-szűrős napszemüvegre és napsapkára gondolok.

8. Miután minden eshetőségre felkészül az ember, hajlamos a legalapvetőbb dolgot otthon felejteni. Szóval ne maradjon otthon a D-vitamin és a napi multivitamin sem.

+1 Jolly Joker, a gyerekorvosunk mobilszáma:)

Természetesen az adott gyógyszerek és egyéb kellékek típusai, igény szerint változtathatóak, de ha ezekre az eshetőségekre felkészülünk, úgy gondolom, mindent megtettünk a család biztonságos nyaralása érdekében.

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz a Facebook oldalamhoz valamint kövesd a blogom, ahol további hasznos bababarát utazási tippeket és tanácsokat olvashatsz!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildikó Miseta 2017.06.01. 08:31:05

Kedves Andi! Szuper a blog, szívesen olvasom az őszinte véleményeket, tapasztalatokat. Külön élmény, hogy nem cukormázas boldogságról szól minden, hanem a nehézsegeket is taglalod. És kisgyereknél külön izgalom a betegség utazás esetén. 1-2 kisebb szakmai pontatlanságot észleltem ebben a blogban, mivel gyógyszerész vagyok :). Illetve néhány dologgal (nem sokkal) kiegészíteném a listát, mert jobb félni mint megijedni (pl. Lázmérőt vigyünk- ezt se mindegy milyet), illetve az Európán túl utazóknak kicsit eltérő tanácsok is jól jöhetnek. Ha nem szívesen fogadod, készíthetek egy módosított gyógyszeres verziót tanácsokkal, tippekkel (nekem is 2 picim van :). További jó írást!

O86 2017.06.02. 11:51:37

@Ildikó Miseta: Én szívesen fogadom! :-) Idén megyünk először nyaralni babával, szóval minden tanács jól jön. :-)