Csatlakoztam a #nemluxustáska kampányhoz és sokkal többet kaptam tőle, mint amit vártam

2019. január 21. 17:39 - Szigeti Andi

Bevallom én ezeket az alapvető női higiéniás dolgokat a legnagyobb természetességgel dobálom be a bevásárlókocsimba, amikor éppen szükségem van rájuk. A #nemluxustáska kezdeményezés  viszont ráébresztett, hogy rengeteg nőnek ez csak egy álom, igazi luxus és nem csak Magyarországon.  20190121_172323-01.jpeg

Az akció megálmodóinak, Huszka Áginak és Cserta Szandrának köszönhetően találkoztam először a menstruációs szegénység fogalmával (period poverty). Először nem is értettem, hogy pontosan mit is jelent ez a kifejezés. Vagyis sejtettem, de nem akartam elhinni. Aztán utána olvastam és szembesültem vele, hogy 2018-ban, Európában rengeteg nőnek, lánynak okoz problémát, hogy hónapról-hónapra megvehessék maguknak a megfelelő mennyiségű és minőségű tisztasági- és egészségügyi betétet vagy éppen tampont. Ezek után nem kérdés, hogy egy parfüm dezodor, csinos hajgumi, vagy egy ajakbalzsam mekkora luxus és öröm lehet egy-egy ilyen helyzetbe került nőnek.

Hiába #nemluxustáska a kezdeményezés neve, sajnos, amit beleteszünk egy-egy adomány retikülbe az igenis luxus azoknak, akiknek szánjuk. Mikor megvettem ezeket az „apróságokat” szembesültem vele, hogy valóban mekkora költségekkel jár ha egy nő szeretne napi szinten eleget tenni a higiéniás szükségleteinek és ezzel mondjuk még némi örömet és kényeztetést is szeretne okozni magának.

Szóval, ha tehetjük, tegyük szebbé, könnyítsük meg valakinek a napját, hetét vagy talán egy egész hónapját, azzal hogy ezt a terhet levesszük a válláról.20190121_155520-01.jpeg

Nekem hatalmas örömöt okozott a táska megtöltése és az, hogy tudom, vagyis remélem, hogy ez valakinek még nagyobb örömet fog okozni.  Rádöbbent arra, hogy milyen szerencsés vagyok és az én problémáim nem is problémák valójában. Így azt gondolom, hogy ezzel a kezdeményezéssel minden résztvevő csak nyerhet.  

Az akció minden részletét, hogy mibe és pontosan mit tegyél, vagy éppen mit ne, azt ITT megtalálod. Ha pedig készen vagy a táskáddal ITT megtalálod a helyszínek listáját, ahol leadhatod.

A táskákat a szervezők a Máltai Szeretet Szolgálat közreműködésével osztja majd szét a rászoruló nők között.

 

Ha tetszett, amit olvastál, gyere és csatlakozz a Facebook oldalamhoz, kövess az Instagramon valamint kövesd a blogom, ahol további hasznos anya- és bababarát tippeket és tanácsokat olvashatsz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babeezonboard.blog.hu/api/trackback/id/tr914580556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása